Monday 2 November 2009

A lot going on

Jaaaa. Jag har ju flyttat, bor nummera pa Finchley road 297 A, apartment 9. Kanns ok, sugigt med allt som fattades men efter en runda pa IKEA sa blev det battre. Det riktigt stora minus ar val att toa/dusch ligger 511 trappsteg ner men det far man val ta (och att en lat javel har rokorgier dar)

I sondags sa traffade jag en au pair som kom hit i onsdags. Skitkul, forst akte vi till IKEA igen da jag hade lite jag glomt att kopa sen hoppade vi pa en annan buss vidare till Oxford Circus och at pa Bella Italia. Dyrt, och jag vet inte om jag ar ett matvrak eller om jag helt enkelt var sa hungrig att jag skulle kunna ata hur mkt som helst med jag tyckte att det kunde varit lite mer... Emma hade problem med att fa i sig allt :D haha ar val ett matvrak! - blev efterratt ocksa!

Vi pratade om att forsoka dra ihop de vi kanner har i London och hitta pa natt. Det som ar lite trist ar att alla andra ar au pairer sa de har oregelbunda scheman och jobbar ofta pa kvallar nar jag ar ledig... men det ska val ga att fixa natt iallfall
Ar skitforbannad pga min forkylning, har varit tappt i nasan i tre dar 24/7 nu, och skitnasprejen funkar typ i en timme om ens det. Kommer pa mig med att nastan somna pa tuben och bussarna och sa fort jag inte ror pa mig. Hoppas att skiten gar over snart.
Idag nar jag gick till receptionen for att kolla om jag kan ha med mig min dator till skolan och anvanda internet (vilket jag kan, sa det blir nog inget internet i boendet) sa stotte jag pa en kvinna fran hostelet som jag bodde pa innan. Sa nu 189 pund fattigare,

blir det en tre dagars resa till Edinburgh, for dom som inte vet var det ligger sa ar det la capital de Scotland, ska vara pa King's Cross station vid 20 over 7 pa fredag sa det blir ingen skola eller prov da! >D yess! Blir segt att ta sig upp dock da det ar en bit fran var jag bor.
Pa informationen som man fick sa star det att man kan besoka Loch ness om man betalar typ 400 spann extra far se om jag gor det
ha det bast alla!

4 comments:

  1. Så bra att du kommit till rätta, ja med IKEA saker blir det hemtrevligt.
    Tråkigt med förkylningen som inte vill ge sig, hoppas dock den ger sig snart.

    Sååååå avundsjuk jag blir, åka till Skottland ! Jag kommer jag också....
    Ha en trevlig resa. Ett MÅSTE är att dricka whisky när du åker dit, whiskyn hjälper även mot förkylningen. :D
    Så drick en whisky redan i dag !

    Kramar

    ReplyDelete
  2. haha jag ar ocksa matvrak men min pasta var kampig, men sjukt god.
    jag tanker fortfarande pa han stackarn som forsokte ragga med oss in pa den cluben.

    ReplyDelete
  3. så skönt att få veta att allt är bra med dig, förutom förkylningen då, och att du har installerat dig i ditt nya boende:)

    Kul att du ska besöka "whiskyns land" och att det händer lite, klart att du ska unna dig att besöka sjöodjurets hemort...

    Gör nu som faster säger och prova liiite:)

    Puss&kram

    ReplyDelete
  4. Ja IKEA är lite av en helig plats här! massor med svenska ord och skumtomtar! Ska försöka hinna åka dit igen innan jag åker till Skottland, bunkra upp med godis! Självklar ska jag dricka lite wiskey åtminnstone =) det är ju som sagt ett måste!
    Tror faktist att du fick lite mer mat än mig så det kan vara därför =) hahah
    Aa jag ser verkligen fram emot helgen, bara förkylningen ger med sig tills dess!

    ReplyDelete