Monday 9 November 2009

Edinburgh Scotland

Jag var ju i Skottland nu i helgen, började inte så bra. Försov mig och vaknade när jag skulle ha suttit på tuben. Men som tur var så hade jag packat innan sa jag tog väskorna och sprang =) så går det när man är trött och inte hör väckarklockan :)
Iallfall, det var underbart fast det blev en tågresa på 4 och en halvtimme. När vi kom fram blev det sightseeing by buss och sen efter att vi dumpat väskorna på hotelet blev det en guidad tur, Edinburgh är en jättefin gammal stad med massor av coola byggnader, mkt minder än jag förställt mig dock då befolkningen där är under en halv miljon i skillnad mot centrala Londons 7.

Är i new town, picture på old town =D

De har delat upp staden i new and old town och man ser verkligen skillnad, i den äldre delen, som vi var mest i, är det ett virrvarr av byggnader det är också där som gatan Royal mile slutar i Edinburgh Castle som ligger på toppen av en utdöd vulkan och det blev självklart vårt mål sista dagen då vi hade några timmar ledigt tid att utforska staden själva.
Och självklar åkte jag till Loch Ness, så himla vackert! Och vägen dit är genom highlands...


ps, självklart blev det haggis med neeps and tatties med wiskeysås också! (och en wisky med cola)

5 comments:

  1. Skärpning Mimmi !
    Man har inte cola i !!!
    Jag måste klaga på din stavning oxå, WHISKY

    Kramar Klasse

    ReplyDelete
  2. Ååååå vilket vackert par:) Jag älskar män i kjol! Vill gärna veta om drycken var god...håller med Klasse drick bara whisky nästa gång, please!!

    Puss och kram

    ReplyDelete
  3. okej okej, jag stavade fel :) jag fick ett tips av en fran brasilien att om du inte tycker om whiskey sa testa med cola da det inte ar lika... ackligt. Verkar vara popular dar for de vanliga dodliga ;D hehe
    Om det blir en nasta gang sa visst! Och det basta av allt, den var skitacklig iallfall. Hon tjejen jag akte dit med sa att hon aldrig sett nan svepa en sa fort >D

    ReplyDelete
  4. Haha, du e bra konstig asså hahahaha blanda whisky me cola haha XD
    Har inte hört nåt från dig nu på ett tag, hoppas vi kan snacka snart;) Ha de så bra:D
    kramar Myy

    ReplyDelete
  5. mm jag med! Du kanner val mig, weird i grund och botten :) Jag haller faktist pa att kolla upp internet, ar sa javla jobbigt att vara utan och behova slapa med min dator om jag ska kolla banken eller natt. >D

    ReplyDelete