Tuesday 17 November 2009

Well well

Ja jag har ju inte skrivt sa mycket da det ar en pain in the arse nar man inte kan anvanda de nufortiden kara aao aawwahh! ni fattar vad jag menar, och det ar inte att tala om nar det kommer till bilder. Skitjobbigt da jag maste anvanda min egen (vet inte om jag helt enkelt ar lat) men iallfall sa tankte jag dela med mig lite av vad jag har gjort sen senast. ehhh
Bra minne.
Jo! jag har sett musikalen Lion king med en i klassen, skitbra! sa vart pengarna, inte kontigt att det kostar en mindre formogenhet om du ska ha bra platser med scenerna och deras kostymer.
Har aven atit pa koreansk restaurang da tre av mina vanner ar darifran, lok, gronsaker - (faktiskt) mums!
Var pa portobello market i notting hill i helgen tillsammans med Sejin sen drog vi hem till Lucy och kaka koreanskt.
Vart ute och farit runt oxford street/ picadilly circus (mitt favorit tillhall so far) bade med Emma, au pair fran sverige och med mitt egna underbara sallskap (ps helena, jag hittade faktiskt en grammatikbok den dan du ringde om an av en slump :)
Blev ocksa China town och tror det kan ha blivit en mintripp till Soho da det ar latt att ga vilse, blev kinesmat och crepes! Gick in i supermarketerna(?) som ligger dar och hittade massor med roliga saker att tugga pa, ska nog ga dit igen och handla natt gott.
Tog med Sejin till IKEA, blev en tva timmars resa istallet for tio da vi tog bussen at fel hall, men vi kom fram till slut. Var tvungen att kopa trakiga saker (igen) som stekpanna osv da en japansk friend ska komma hem till mig och vi ska laga japansk mat. (hennes ide, tror inte hon hade foreslagit det om hon visste hur URdalig jag ar pa att laga mat)...
Ja det har varit fullt up sen Edinburgh (och innan) vet inte nar jag sov ordentligt senast. Tankte att jag skulle skriva ner det som jag fortfarande kommer ihag innan allt blir lika suddigt (skrev faktiskt blurigt men jag misstanker att det inte ar en svenskt ord) som resten dar inne. Idag ska jag in till oxford street (vad annars) och sen hem och tvatta, natt jag inte gjort pa 2 veckor nu sa det ar ett nice mountain hemma :) jo haller pa att kolla upp internet connection med det tar val typ tva ar... peace out >D

4 comments:

  1. Data abstinens kallas de´! :D
    Skönt att läsa att du har fullt upp med diverse saker. Kul med musikalen, det är ju så klart ett måste när du nu bor i London ;)

    Att du blivit grönsaksätare på "rikigt" är ju lite oroande.... ;P, men roligt att laga mat ihop. Du får väl hålla dig lite i bakgrunden vid matlagningen. Låt Sejin helt enkelt bjuda dig på mat !

    kramar faster

    ReplyDelete
  2. Du verkar ha fullt upp. Kommer du ha något tid över till mig och Sarah när vi kommer :P

    ReplyDelete
  3. Det är så det ska låta! fullt ös medvetslös! Låter som du hittat riktigt schyssta koreaner för det mina hade att erbjuda i matväg var mestandels inälvor och högar av chili.

    Var kommer japanskan ifrån?

    Keep rockin'
    /Din favoritbrorsa

    ReplyDelete
  4. aa musikalen var underbar! så glad att jag gick :) Jag hjälpt faktiskt till med maten, mest för att hon insisterade (så att jag inte skulle ha tråkigt) och hon berömde mig varje gång jag gjorde nått rätt hahaha kände mig som en liten unge =)
    Ja då! jag tar mig tid, skitkul att ni ska komma, jag har massssor med ascoola places att visa:)
    nasty! ja då är mina bättre, de är så himla... not svenska i sitt sett (in a good way) :D I can get used to this!
    Japanskan, Junko bor en bit utanför Tokyo, jo jag berättade för henne om den där restaurangen vi gick till när du fyllde år, kommer du ihåg vad den heter?

    ReplyDelete