Friday 16 October 2009

Time flies by

Jag har snart varit här i två veckor nu, tiden går fort. I början var det lite jobbigt både med skolan, eget boende och ett "nytt" språk. Men jag har börjat vänja mig och trivs faktiskt förvånansvärt bra. Ska dock troligtvis byta klass så att jag får morgonlektioner och en "normal" klass, just nu är det tre olika klasser för varje lektion så det är många ansikten, speciellt då det kommer nya elever varje måndag.

Iallfall, till det viktiga :) Idag var jag med på den sociala aktiviteten som skolan anordnar på torsdagar, ("the new friday" som en lärare sa) så idag, eller ikväll snarare, bar det av till Brick Lane för en curry night. Skitkul, pratade med alla möjliga och läraren som hade ansvaret visade oss platsen där det första Jack the Ripper mordet ägde rum, precis vid en pub som vi senare besökte. heheh. Gick vidare och kom till ett litet place där det var massor med restauranger och pubar, de hade människor som försökte få oss att äta hos dem så det blev lite gap och skrik när ett gäng på 25 personer gick förbi :) Blev chicken curry med nan när vi valt restaurang, sen lite sightseeing i Shoreditch och sen hem via Liverpool station, en nice kväll, och bäst av allt, jag behöve inte betala för vare sig mat eller dryck då en kille från saudiarabien paid :D

5 comments:

  1. Kul att det blev en blogg.... :D

    Låter som en trevlig kväll, bra att låta herrarna betala hihi!
    Ha dé !
    kram faster & farbror

    ReplyDelete
  2. Skönt att du börjat trivas, är det indier som har curry m. nan resturangerna i England också?

    Nästa inlägg förväntar jag mig en flod av häftiga bilder bara så du vet. Herr saudiarab verkar ju vara en trevlig prick, gratis är godast:)

    rock on syrran
    /Tim

    ReplyDelete
  3. Låter gött som bara attan:D
    Håller me Tim dock, bilder saknas;)
    Ha de bäst, så hörs vi snart

    Kramar My

    ReplyDelete
  4. Betalade han för allihop eller bara någon speciell :-)

    Kram
    Klasse

    ReplyDelete
  5. ja det blev en iallfall trots att jag sa tvärtom (kom på att det är ju mkt roligare än läxor:)
    aa det var en indisk restaurang, riktigt gött faktiskt, nae han betalade för mig och hon jag var där med, fast han är inget för mig då han är runt 40 :)

    ReplyDelete